НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС:
Розклад занять Заміна уроків Розклад дзвінків Масові заходи Предметні тижні

за матеріалами курсу Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти на платформі PROMETHEUS 
Чотири правила для батьків 
1. Спокій і впевненість. Важливо, щоб ці профілактичні дії з впровадження правил, або дії допомоги у випадку нападів батьки робили спокійно і впевнено, даючи дітям позитивний емоційний ресурс захищеності, підтримки. У розмовах між дорослими є місце сумнівам, суперечкам, невизначеності і непевності. Дітям, психіка яких іще не здатна опановувати надмірну складність життя, потрібно забезпечувати відчуття стабільності. Впевненість дорослого у здатності подолати негаразди – одна з тих речей, яка сигналізує дитині про безпечність її життєвого світу.
2. Спільно з іншими батьками. Своє хвилювання і тривогу можна обговорювати з іншими дорослими, наприклад, іншими батьками, діти яких були жертвами булінгу (програма дій школи може включати організацію таких зустрічей). 
3. Однодумці в закладі освіти. Варто також поставити до відома педагогів, поінформувати про наявність проблеми, адже це дозволить їм більш уважно і цілеспрямовано відстежувати ситуації традиційного булінгу, поєднання якого з кібербулінгом є особливо небезпечним. Якщо хтось із батьків приніс до школи роздруківку негативних повідомлень, отриманих дитиною, варто провести тематичні батьківські збори, щоб обговорити проблему. 
4. Разом з дитиною. Не потрібно створювати дитині ілюзію легкості подолання проблеми, адже насправді це може бути нелегко, потребуватиме зусиль. Якщо ви просто будете казати «це легко», а дитина відчуває, що це їй настільки важко, що практично неможливо, наголос на легкості не допомагає. Потрібно казати, що разом це буде легше, адже об’єднання зусиль буде робити це завдання посильним. 

за матеріалами курсу Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти на платформі PROMETHEUS
Загальні настанови батькам можна узагальнити до двох принципів: 
1) уважність до дитини; 
2) реагування на проблему. 
Уважність до дитини 
Необхідно завжди бути уважним до дитини та її віртуальних практик. Наші дослідження медіакультури молоді показують, що підлітки мають відокремлені від дорослих віртуальні практики. Навіть щодо телевізійного перегляду підлітки переважно не обговорюють з батьками свій досвід спілкування з медіа. Он-лайн практики підлітків ще більш відокремлені, батьки фактично відсутні у тому віртуальному світі, де проводить час їхня дитина: в Інтернеті вони ходять до різних місць різними маршрутами. 

За матеріалами курсу Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти на платформі PROMETHEUS.
У лiцеї вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям. Проте впоратися з цією проблемою вони можуть тільки за підтримки керівництва лiцею, батьків, представників місцевих органів влади та громадських організацій.
Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги...
Булінг є абсолютно неприпустимим. Він не повинен розглядатися просто як “період дорослішання”.
Наукові дослідження і досвід постійно підтверджують, що булінг – це серйозна проблема, яка має далекосяжні наслідки для учнів, які причетні, їх родин, ровесників і найближчої громади.
У дітей, що є жертвами, або тих, що застосовують булінг проти інших дітей, або й тих, що є водночас жертвами і нападниками булінгу, існує ризик виникнення чисельних емоційних проблем і проблем поведінки і стосунків з людьми. Вони потребуватимуть підтримки дорослих, які б допомогли їм розвинути здорові відношення з людьми не лише у школі, але й протягом усього їх подальшого життя.

5 лютого в ліцеї відбувся Круглий стіл для педпрацівників "Про булінг"

«Булінг - це цькування дітей однолітками у дитячих колективах. Це агресивна та свідома поведінка однієї дитини щодо іншої. Від випадкової бійки буллінг відрізняється систематичністю й регулярністю, - каже психолог Наталія Носаль. - Жертвами булінгу найчастіше стають діти, які чимось вирізняються серед інших. До прикладу, скромно одягнуті, відмінники в навчанні, не мають дорогих ґаджетів або є представниками іншої раси. Раніше таких дітей називали «білі ворони».


  • Адреса: 84112 м.Слов’янськ, вул. Науки-2
  • Тел.: (06262) 3-45-38
  • Факс: (06262) 3-40-51, 3-45-38
  • E-mail: spal146@ukr.net
  • Веб сайт: dnzspal146.com.ua
  • Сторінка в YouTube https://www.youtube.com/channel/UCnbQTEQI2f_zxaLSWl9YzyA